Peminjam PTPTN sila baca yer...


pagi tadi bukak emel, then nampak emel from PTPTN ni.
saya punya permohonan nak tukar ke Ujrah dah lulus.


emel tu ada sertakan surat tawaran/borang untuk diisi.
just print je attachment yang die kasi tuh.
lepas dah lengkapkan borang, kena pulangkan balik ke PTPTN.
die kasi masa dalam masa 90 hari dari tarikh surat tu.
kalau gagal hantar dalam masa tu, tawaran tu dikira batal. adeh...

ni step macam mana nak mohon tukar ke Ujrah tu.
skang ni saya dah step yang highlight tu.
tinggal nak isi borang then hantar ke PTPTN jek! yahoo...


ni pulak borang yang kena isi. tebal jugak lah!
malas betul nak isi-mengisi ni! ye la, skang keje menaip jer,
tulisan pon dah macam tulisan dokter dah skang. ahaks...

nak isi borang ni take times jugaklah!
apesal?
ye la, nak kena pi beli setem hasil bagai,
then nak kena amik tandatangan penjamin.
sape penjamin PTPTN korang weii?
nasib la penjamin saya my parent jer..
so, kena balik kampung mintak sign dorang la nampak gayanya..

ade sape lagi yang tak tukar ke Ujrah?
buat la wei, at least bayaran bulanan tu dikurangkan.. huhuhu...

16 comments:

BIONIC WOMEN said...

nak buat jugak ni..tapi kalau x bekerja ni hah..nak bayar camner ek..kuangkuangkuang...
nak suh lakiku bayarkan lah

@e_da said...

dah hantar tapi sedang menanti jawapan dr ptptn lg.. huhu

eima said...

aku tatau sape penjamin aku ..aku tak ingat la weh...bkn ke org kat poli dulu ke ... sape tah ..mampuih aku

eima said...

ehh eh..jap tak dak penjamin kan ... mana ade wei ..saksi je ...aku lupa help me ...

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

@eima
wei, nama pon pinjam. mesti ada penjamin.. takpe, dalam surat tu die tulis semua nama penjamin ko... tiap2 bulan die cut bayaran wei. dah tinggal rm97.90. kekeekke

munna said...

munna tak buat mana2 pinjaman masa belajar dulu... cuma buat pinjaman dgn mak & ayah je...

Farra Dhelina said...

owh i MARA hehe..

kayyana said...

Mrs K., yana dah dapat jugak borang2 tuh.. tp punyelah byk nk kene buat.. letih gak..

hyazz said...

k...bukan sampai tulisan dokter dah...dah boleh mengalah kan dokter dah tu...anyway...selamat menulis

Miss Sasu said...

sy dh hantar. tp, die x email pun lagi. lama x nk dpt email ni ek ?

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

@Pn. Zana
Tak ingat la bape lama.. dekat sebulan lebih kot..

Unknown said...

@munna

samalah munna..
tp aku dpt biasiswa negri la..
huhuh..

untung gak, sbb x pyh byr..
hihi

hafiz said...

Thanks To JPA Kerana Tanggung Aku Belajar...
Hidup JPA...

Suziey Ahmad said...

aku xdpt2 lagi kelulusan ni..dh apply dh..tertunggak pn dh settle..monthly potong gaji..mmg lambt ke nk dpt next step ni? haih..

bunga_rose said...

kay, aku emel dalam minggu ko post pasal ni kat wall.. tp xdpt jawapan pun lg

ciK waNi said...

salam..
nk tnya..
mcm mna nk apply ek..