Ole-ole dari Sabah bah...



sempena cuti raya cina yang lepas, 
my jiran, kak aida balik kampong die kat sabah nun...
sian die.. lama tak balik kampung.. huhuhu...

dan yang paling best, bile die balik, 
kami dapat ole-oleh sabah. hehehe...
kalau camni, balik la sabah selalu kak! hehehe...

kuih cincin ni selalu gak makan... orang² kat opis kalau outstation mesti beli kuih ni kan?

kuih ni baru 1st time makan.. manis-manis sikit... kuih kekara nama die..

ikan masin

ikan bilis

udang kering...



oh, jiran belah kiri pulak, Dokter Jue baru balik dari Terengganu..
dorang kasi kepok lekor Seberang Takir.. superbbb wei... huhuhu...

Terima kasih jiran-jiranku sayang.....


9 comments:

MrS. F!zA said...

dapnya ikan masin itu!!!

ardinihumaira said...

udang kering! whoaa letak dalam sayur air edap nih

syana & ilia said...

adoi sedapnye kuih cincin
aku tggu bln 3 la kot dpt mkn
kirim kt kakak aku holiday sana
best kan dpt jiran baik2 ni
murah rezeki kite
hehee

yangbaik said...

kuih dari sabah tu... sedapnye...pernah rasa sekali kawan2 dari sabah yang bawak... ikan masin, bilis dan udang tu... dah biasa kat sini, cari jer kat lumut atau pangkor...ngeee

dilazfamily said...

bertuah dapat jiran2 yang baik hati. murah rezeki

BIONIC WOMEN said...

Alahai..baik sungguh jiran jemiran ek...
kita ni nama jer duk berkampung gini, tapi sumer wat hal sendri

Ena said...

sedapnya kuih cincin.. ena suka betul tau! kalah orang sabah.. heheh

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said...

wah banyak tu dapat untung nya berjiran dengan orang yang suka memberi ni kan

[-suziey-] said...

hiks..kuih cincin ngn bulan tu kt pn beli..sedap..