Percutian Jakarta-Bandung 2013 | The journey Begins....



wokey, jom sambung balik cite pasal cuti² Jakarta-Bandung.. eceli, takde jenjalan kat Jakarta sangat pong. kami masuk Jakarta sekadar umah transit jer... hakhak.. but seriyesly, Jakarta dan Bandung amat² ketara bezanya.... aku lagi suka pegi Bandung. suasana lebih nyaman, orang²nya lebih polite. dan paling tak best Jakarta macettttt bangat! KL pon tak jam macam tu.

sebelum tu, meh tengok bajet naik Air Asia ke Jakarta.

aku tempah tiket ni masa promo bulan 9 tahun lepas kalau tak silap. kenapa aku beli tiket ke Jakarta? kenapa tak beli Bandung terus??? well, nama pun nak bajet kan? dah tentu la sebab tiket ke Jakarta lebiihhhhhh muraahhhh.. ko tengok kat atas tu. :b

Harga tiket termasuk tax/caj = RM460 untuk 5 orang
giler murah kan? maknanya tiket pergi-balik untuk seorang hanyalah RM92!!!

tapi.... ada tapi tu... itu belum masuk beg baju yer.. huhuuh.. kalau pegi tempat lain tak kisah sangat klu tak amik baggage tu, boleh je angkut naik atas. sorang boleh bawak beg 7kg kan? tapi ni pegi Bandung kot! haruslah balik nanti berbondong² beg.. beg boleh beranak ko! hahahaha...

so, aku beli la baggage tu jugak. total semua aku beli baggage secara online RM150. masa sampai airport tu aku tambah lagi 20kg. so total untuk beg sahaja aku bayar RM190.

so, bajet keseluruhan untuk tiket flight + baggage RM650 yer... tapi untuk 5 orang la.. berbaloi lah tu... aku rasa dah cukup murah dah. hewhew


bantal busuk tak lepas tuuu... pegi mana² pon bawak! dah sampai Indon bantal ko nak... hakhak... tak ingat bape kali dah hadif naik flight... first time hadif naik flight masa umur setahun. kami pegi Langkawi tahun 2009. masa tu MAS ada buat promo. murah la jugak.


nanti kat atas kapaltebang tu ada pramugari bagi kad ni. sila la isi siap² yer. kang terus je beratur masa cek imigresen. satu keratan tu sila simpan elok². masa balik nanti dorang akan collect balik.

Flight kami ke Jakarta pukul 10.20 malam. perjalanan amik masa dalam 2 jam... waktu Indon lambat sejam dari kite yer.. so kami sampai Jakarta pukul 11.20 malam. waktu mesia dah tentu kui 12.20 mlm. harap maklum.. ngeeee~

sampai² je lepas selesai imigresen, amik beg bagai, terus keluar... laki aku bape kali ntah tanya betul ke ade supir tunggu? takut betui! kalau takde supir tunggu, kite tido je la kat epot nih.. muahahaha..

keluar je pintu, terus nampak ada mamat ni pegang kertas tulis 'ibu hadif'. muahahaha... lega di situ. aku deal ngan supir melalui facebook je yer... nanti di lain entry aku cite pasal pak supir yer.. harga supir adalah antara termurah kat Bandung.

supir tu namanya Agus. muda lagi dalam 31 umur dia... terus die bawak weolls ke kereta dan langsung ke Bandung... kami sambung tido dalam kete je laa... nasib la time tu jalan smooth jer.. kereta banyak jugak tapi takde la jam. dalam kui 2.30 pagi sampai hotel. kami menginap di Hotel Progo. amik kunci bilik terus sambung tido lagi... huhuhu.

so, klu korang nak jimat masa, better tempah tiket ke Bandung terus laa.. tapi klu nak merasa macet Jakarta nih, boleh aje singgah sini dulu. hakhak.

dan pada hari ke-5 di Bandung, dalam kui 10 pagi kami terus gerak ke Jakarta semula. flight balik mesia esok tu kui 1.20 pm. sempat la merasa macetnya Jakarta. kami sempat jalan² cuci mata dan poket di Mangga Dua jer.. biasa je kot tempat tu, macam kat Sungei Wang je aku rasa. hakhak.. nak pegi Tanah Abang tak sanggup nak harung jemm.. huhu. tapi betul la, aku rasa tak selamat je dok Jakarta... ada satu perasaan tak best  dalam hati aku nih. perasaan ibu mengandung memang camtu kot! :b persekitaran dia, orang² dia... rasa seram jer... tambah pulak supir weolls dah warning awal². orang Bandung lebih baikk katanya.. huhuhu... nanti klu korang ade rezeki, datang la. tengok² tempat orang.. mesti rasa bersyukur dengan negara sendiri. tanah tumpah darahku.. :-)


kami stay kat Hotel Trans Mangga Dua Jakarta.. hotel ni sederet dengan soping kompleks Mangga Dua tuh. ala, hotel bajet jer.. takat nak tumpang tido semalam kan? harga siap dengan extra bed + breakfast tak sampai 100 pun. ok la.. takat tumpang mandi n tido. huhu.

malam tu memang rasa tak sabar² dah nak balik mesia.. nak tido pon tak boleh. :b

esok tu nak pegi airport kami naik kete sewa hotel tu jer.. katanya kalau naik teksi lagi mahal.. ape-ape je la. dah tak pikir ape dah.. pikir nak balik dengan selamat jer.. so, naik kete sewa hotel dalam RM50 dari mangga dua ke terminal 3.


airport Jakarta~


mak aku layan blues.. huhuhu.. rindu ayah kat kampung la tu....

tapi satu je aku nak puji. semua flight air asia rasanya berpusat di terminal 3. selesa kot terminal 3 nih. bersih. besar... pendek kata lagi selesa dari lcct. :b memang patut la buat klia2 sebab lcct tu dah sarat macam pasar dah aku rasa... huhuhu...


dalam flight order nasi lemak pak nasir! giler rindu nak makan nasi lemak wei... tak lalu aku nak bekfes kat hotel tiap² pagi. tak boleh masuk tekak. maybe sebab pegnen kot! aku tengok mak aku makan rileks jer.. hakhak... oh, dalam air asia ade jual air chatime yer. ada 2 perisa je rasanya...


rasa die boleh laaa.. tapi sebab dah kempunan food mesia kan? habis jugak ku kerjakan...

p/s : kalau ada rezeki pegi Bandung lagi, aku nak beli tiket flight direct terus masuk Bandung. tak pe la keluar duit sikit.. takmo dah pegi Jakarta.. wuwuwu...


22 comments:

Kniedaz said...

kami pun akan ke Jakarta dulu baru ke Bandung...huhu

nad said...

Jakarta ke bandung bape jam?

Chekgu Azrine said...

Kalau saya pun dah 2x g indon..1st time g bandung direct..2nd time g tru jakarta..hmm.
Mmh jakarta lgsg xbest..seyes..dok dlm.van lama.sangat smpi naik.kematu..

Echa said...

ritu ke bandung direct.. lagi mudah... sampai malam.. supir tunggu di epot.. terus ke tempat penginapan.. dan esok pagi pagi sepie dah kuar p soping plak.. hehehehhe...

eima said...

PERRRGGGHH MMG MURAH LA WEI 5 ORG BR 460 TU ....

bunga_rose said...

murah beb!!!! 5 orang tu.. aku takde keberanian lagi la nak gi tgk negara orang.. bila tah nak beraninya haahah

lieyalatif said...

Kire murah laa tiket tu.... Berbaloi2 utk 5 org....

Nasi lemak pak naser mmg wajib order kalo naik AA hehehe

Jue said...

jauh tak antara jakarta dengan bandung..

Anonymous said...

Tu la aku klw nk nek flight mmg bli time promo je
Klw x mmg xmerasa

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

Nad MamaZN ~ klu tak jem dalam 2 jam lebih ke 3 jam

Unknown said...

Assalamualaikum Cik, izinkan saya bagi tahu bahwa saya boleh jemput dan antar Cik dpd airport dan pusing-pusing melancong kat Bandung dan Jakarta dengan kereta Exora. Harga murah jee :) . Ini number contact saya: Abdullah +6285219032032. call and sms saya. Sila bagi tau fligh number, tarikh dan pukul berapa ketibaan di Bandung, Saya tunggu Cik di Airport. Terimakasih :) saya tunggu kabar dpd Cik :) Salam :)

Unknown said...

Assalamualaikum Cik, izinkan saya bagi tahu bahwa saya boleh jemput dan antar Cik dpd airport dan pusing-pusing melancong kat Bandung dan Jakarta dengan kereta Exora. Harga murah jee :) . Ini number contact saya: Abdullah +6285219032032. call and sms saya. Sila bagi tau fligh number, tarikh dan pukul berapa ketibaan di Bandung, Saya tunggu Cik di Airport. Terimakasih :) saya tunggu kabar dpd Cik :) Salam :)

Unknown said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


SETIAWANTRANSPORT said...

•Yuk!! ke Bandung shoping & liburan. Iwan ada menyediakan Khidmat Transport Di Bandung & Jakarta. Pemandu berpengalaman, berterampilan kemas, jujur, peramah & sopan (Company Name : Setiawantrans Group)
Jenis Kereta: Innova, Avanza, Apv Suzuki, Coster & Bas.
Program Free & Eazy

Harga kereta Avanza @ Apv Suzuki (sewa kereta, upah supir, petrol & parking) :
Bandung City Tour
= Rp425 ribu/perday (8 pagi - 9 mlm @ 10 mlm)

No. H/P(call,sms, whatsapp): +6281221401090 ;

Email: setiawantransport@gmail.com ;

No Office: +622261699456 (call only) ;

Facebook add : setiawantrans@gmail.com ;

Company 100% milik orang Islam

tony transport bandung said...

tony transport bandungSeptember 26, 2013 at 12:28 AM
Assalamulaiku Wr, Wb, Tuan / Puan

Bandung Jakarta Sewa Kereta, Drop Off Airport Bandung, Drop Off Airport Jakarta
Kami menawarkan kereta yang baik dan selesa untuk sewa dengan pengalaman dan pemandu mesra dalam mengendalikan pelancong. Mutiara Bandung sewa kereta menawarkan beberapa pakej untuk kereta sewa tempatan yang anda boleh pergi ke mana-mana sahaja di Bandung.

Anda boleh melawat beberapa tempat menarik di Bandung dengan menggunakan perkhidmatan yang menyediakan kereta yang dikhaskan untuk di sewa di Bandung, dan anda boleh memilih kereta yang sesuai untuk anda gunakan di Bandung. Anda hanya menulis e-mel kepada kami atau hubungi kami, pemandu kami dengan kereta yang anda perlukan akan mengambil anda di mana-mana di Bandung.

Jika anda mempunyai sebarang soalan, jangan teragak-agak untuk menghubungi saya melalui e-mel atau sms panggilan.
Hubungi kami Bilangan +62 858 6137 8328 ( Whats app bersedia ) atau email: tonybandung@smartfren.blackberry.com


Kereta + Pemandu + Parking + tol + makan pemandu ( semua dalam pakej) Bandung Dalam Bandar

Kereta Taip Daily/14 jam
Suzuki APV ( 7seat ) Rp 450,000

Toyota Avanza ( 6seat ) Rp 450,000

Toyota Innova ( 7seat ) Rp 600,000

KIA Pregio ( 10seat ) Rp 650,000

Isuzu Elf ( 11-15 tempat duduk ) Rp 750,000

Isuzu Elf Long 16 tempat duduk IDR 950,000

* semua dalam pakej termasuk pemandu, petrol, tol, makan pemandu.

Pemandu Bandung Sedia Perjalanan dengan Anda. Pemandu Bandung berpusat di Bandung. Pemandu bersedia untuk menerima banyak pesanan. Mereka boleh menyediakan banyak jenis kereta. Dari minivan kecil sederhana sehingga bas besar. Harga kereta boleh dipratonton dalam harga kereta lengkap. Harga termasuk kereta, pemandu , petrol, letak kereta dan tol. Kebanyakan pemandu Bandung tahu sedikit bahasa Inggeris. Mungkin anda memerlukan panduan berbahasa Inggeris juga. Pemandu Bandung boleh menyediakan keperluan anda semasa perjalanan. Malah bagi pakej makan. Dengan Pemandu Bandung anda membayar harga hanya untuk menyewa kereta , perkhidmatan pemandu dan petrol dalam satu harga. Anda juga boleh hanya membayar kereta dan pemandu tanpa petrol jika anda want.Anything yang tidak disebut di sini boleh dibincangkan dengan lebih lanjut melalui e-mel jika anda memerlukan destinasi yang berbeza. pemandu berbahasa Inggeris yang tahu Bandung juga
Anda boleh berbincang tentang di mana untuk pergi dan mencari hotel yang anda suka apabila tiba di Bandung. Jangan teragak-agak untuk menghubungi kami espescially jika anda kali pertama di Bandung.

Harga murah untuk mengupah pemandu di Bandung adalah 450,000 WPI. Ia adalah untuk Bandung bandar pelancongan. Harga termasuk pemandu, petrol, tol, kenderaan , makanan pemandu dan lain-lain Anda membayar terus kepada pemandu apabila anda sedang duduk dalam kereta. Ini bermakna pembayaran pada hari pertama lawatan. Anda juga boleh membayar di akhir lawatan . Kadang-kadang pada akhir hari.

Mengenai untuk pengesahan tempahan kereta kita perlu maklumat penerbangan anda / nombor atau nama hotel di mana anda tinggal di Bandung. Kami percaya pelanggan kami. Apabila anda mengatakan bahawa tempahan kereta untuk tarikh tertentu disahkan, maka ia disahkan. Kita tidak memerlukan wang pendahuluan . Sila ingat bahawa Kami akan menjemput anda jika anda mengatakan bahawa tempahan kereta disahkan.


CALL / hubungi / sms / Nego / konsultasi percuma :
HP / SMS / CALL : +62 858 6137 8328
telefon office : +62 8888 9177 00
WhatsApp : +62 858 6137 8328
pin blackberry : 30d1 82f0
email: tonybandung@smartfren.blackberry.com

Unknown said...

DIDOT SUPIR RENTAL MOBIL DIBANDUNG
CITY TOUR DIBANDUNG

1 MOBIL TOYOTA AVANZA 2013 2-5 PAX

PAKET MURAH PROMO 1 : RP 450.000
INCLUDE.

1 MOBIL TOYOTA AVANZA
SUPIR
BBM/PETROL
PARKIR DAN JALAN-JALAN DALAM KOTA {PASAR BARU, FECTORY OUTLET DAGO STREET + RIAU TREET}.

PAKET MURAH 2 LEMBANG AREA : RP 450.000 INCLUDE.
1 MOBIL TOYOTA AVANZA
SUPIR
BBM/PETROL
PARKIR
DALAM KOTA + LEMBANG AREA {FLOTING MARKET,SARI ATER,TANGKUBAN PERAHU,}
TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA

PAKET MURAH 3 CIWIDEY : RP 525.000/
1 MOBIL TOYOTA AVANZA
BBM/PETROL
PARKIR
TOL / HIGHWAY TAX
DALAM KOTA + CIWIDEY {KEBUN STRAEBERRY,KAWAH PUTIH, DANAU PATENGGANG}
TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA

PAKET MURAH 5 JAKARTA – BANDUNG : RP 775.000 / INCLUDE
1 MOBIL TOYOTA AVANZA
SUPIR
BBM/PETROL
JEMPUT DARI BANDARA JAKARTA SAMPAI HOTEL
TOL / HIGHWAY TAX
TIDAK TERMASUK TIKET WISATA DAN MAKAN

HOME STAY t PAKET MOBILB + SEWA RUMAH = RP 950.000 INCLUDE
STAY FOR 2D / 1N HOUSE IN PESONA PASIRLUY URESIDENCEO
ONLY 5 MINUTES FROM TOLL GATE BUAH BATU
2 BEDROOM + 1 BATHROOM FOR 2D / 1N
FOR 4 PEOPLE + 2 KIDS UNDER 12 YEARS
1 MOBIL TOYrOTA AVANZA
PLUS SUPIR
PLUS BBM/BENSIN
PICK UP & RETUR TRANSFER FROM HOTEL OR AIRPORT INTO HOME STAY
PLUS BREAKFAST FOR 4 PEOPLE

WE PROVIDE CAR FOR 2 PAX ,7 FAX ,10 PAX ,14 PAX OR BUS

CALL. : +6281221988186
Whatsapp : +6281221988186
Email : andri.hardiansyah86@gmail.com
Facebook : zubankatana@yahoo.com
Web. : http://hayu4tuh.blogspot.com/
Hubungi : Andri hardiansyah

Unknown said...

Assalamualaikum Wr.Wb. Tuan / Puan
Kami menawarkan kereta yang baik dan selesa untuk sewa dengan pengalaman dan pemandu mesra dalam mengendalikan pelancong baik di Bandung maupun di Jakarta.
Hubungi kami Bilangan +6287722411941( Whats app bersedia ) atau email: abimtourandrentcar@yahoo.co.id
Free & Eazy Program Tour (up to you)

Kereta + Pemandu + Parking + tol + makan pemandu ( semua dalam pakej)

Rate Kereta Taip Daily/14 hour from 8am yo 10 pm

Suzuki APV ( 7seat ) 130 RM

Toyota Avanza ( 6seat ) 130RM

Toyota Innova ( 7seat ) 160 RM

KIA Pregio ( 10seat ) 170 RM

Isuzu Elf ( 10-15 seat ) 215 RM

Isuzu Elf Long (16-19seat) 270 RM

Mengenai untuk pengesahan tempahan kereta kita perlu maklumat penerbangan anda / nombor atau nama hotel di mana anda tinggal di Bandung. Kami percaya pelanggan kami. Apabila anda mengatakan bahawa tempahan kereta untuk tarikh tertentu disahkan, maka ia disahkan. Kita tidak memerlukan wang pendahuluan . Sila ingat bahawa Kami akan menjemput anda jika anda mengatakan bahawa tempahan kereta disahkan.
Jika anda mempunyai sebarang soalan, jangan teragak-agak untuk menghubungi saya melalui e-mel atau sms panggilan.
CALL / hubungi / sms / whatsapp / konsultasi percuma : +6287722411941
WhatsApp : +6287722411941

email:
abimtourandrentcar@yahoo.co.id

bok now ,,,
jom ke Bandung with us ABIM TRANSPORT
WhatsApp +6287722411941

tony transport bandung said...

Salam,
Jom pegi bandung 199rm per person for 3day 2night (included hotel, transport, and entrance fee)

Tentative Program Day1
*Tiba di airport Bandung
*Pasar Baru trade center
*Lunch Check in Hotel
*Toko Tiga ( Branded Jeans )
*Membeli-belah di Factory Outlet At Jalan Riau (Heritage, Cascades,The Summit, For Men, The Stamp,Terminal Tas, dan The Secret )
*Dinner dan kembali ke Hotel

Day2
*Gunung Tangkuban Parahu
*Ciater Hot Spring
*Kebun Strawberry and tea park
*Lunch
*Membeli-belah di di Rumah Mode & Cihampelas Jeans Centre
*Membeli-belah di Jalan Dago (Grande, Episode, Edward Forrer, Natural, etc)
*Dinner & kembali ke Hotel

Day3
*kawah putih crater/trans studio indor themes park
*Check out Hotel *rumah kain sulam kat taman kopo
*cibaduyut-shoes and jacket leather original
*Oleh-oleh Bandung (cake Lapis, Brownies, Kartika Sari and Amanda)
*Airport transfer

Term and condition
*included transportation for 3day2night type kereta 7seater all included
*included 3 room deluxe ~king bed size hotel 3star also include free buffet breakfast
*included entrance fee tangkuban perahu sahaja
*Tentative bersifat Free & Easy, program boleh diubah mengikut keadaan semasa
*minimum 6 pax (199rm), kalau 4 pax (239rm), kalau 2pax (279rm)
*not included lunch and dinner
*not included ticket flight and airport tax
*we dont need deposit~all payment at last day in bandung

Mohd Tony Whatapps / call / sms : +62 858 6137 8328 (fast response)
Email : Tonytransportbandung@gmail.com

Unknown said...

PAKEJ JIMAT BERCUTI KE BANDUNG

Assalamualaikum Tuan/ Puan Abang/ Akak

Perkenalkan kami dari Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport.
Sebuah syarikat muslim kat Bandung yang memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati.
Insya Allah, driver & tour guide kami yang profesional santun, peramah akan selalu bawa anda ke semua tempat favorit kat kawasan Bandung, Bogor dan Jakarta dengan selamat.

Special offer 2015... Joom tempah transport murah kat Bandung jer.

Rate per Kereta per Day :
# Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
Rate: IDR 400.000 or RM 115

# Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
Rate: IDR 550.000 or RM 160

# Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
Rate: IDR 650.000 or RM 185

# Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
Rate: IDR 850.000 or RM 245

# Toyota Hiace commuter (12 seat)
Rate: IDR 850.000 or RM 245

*Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
*Include : minyak, parking fee, tol, driver fee, driver meal and kereta
*Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta
*Ada extra charge sebesar IDR 50.000 jika nak melawat ke Kawah Putih
*Tak ada extra charge jika nak melawat ke kawasan Lembang & Tangkuban Perahu

Company kami tak payah ada deposite cukup send jer picture flight details and tempahan kereta cukup by WhatApps sahaja.

Terimakasih,
Bimo Mekarwangi Tour

Call/Text/ WhatsApp : +62 877 1519 6061 (Mas Bimo)
Email : bimomekarwangi@gmail.com
Facebook Page : Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport

Unknown said...

PAKEJ JIMAT BERCUTI KE BANDUNG

Assalamualaikum Tuan/ Puan Abang/ Akak

Perkenalkan kami dari Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport.
Sebuah syarikat muslim kat Bandung yang memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati.
Insya Allah, driver & tour guide kami yang profesional santun, peramah akan selalu bawa anda ke semua tempat favorit kat kawasan Bandung, Bogor dan Jakarta dengan selamat.

Special offer 2015... Joom tempah transport murah kat Bandung jer.

Rate per Kereta per Day :
# Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
Rate: IDR 400.000 or RM 115

# Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
Rate: IDR 550.000 or RM 160

# Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
Rate: IDR 650.000 or RM 185

# Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
Rate: IDR 850.000 or RM 245

# Toyota Hiace commuter (12 seat)
Rate: IDR 850.000 or RM 245

*Masa sewa : 14 jam (8AM to 10 PM)
*Include : minyak, parking fee, tol, driver fee, driver meal and kereta
*Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta
*Ada extra charge sebesar IDR 50.000 jika nak melawat ke Kawah Putih
*Tak ada extra charge jika nak melawat ke kawasan Lembang & Tangkuban Perahu

Company kami tak payah ada deposite cukup send jer picture flight details and tempahan kereta cukup by WhatApps sahaja.

Terimakasih,
Bimo Mekarwangi Tour

Call/Text/ WhatsApp : +62 877 1519 6061 (Mas Bimo)
Email : bimomekarwangi@gmail.com
Facebook Page : Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport

Unknown said...

Salam sejahtera Tuan / Puan semoga semua senantiasa diberikan kesehatan dan dimurahkan rezeki nya (amiin). kami disini nak menawarkan semua kereta tuk (Bandung/Jakarta City Tour). Bagi siapapun Tuan / Puan yang dah ada plan tuk bercuti di Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta untuk transportasi semasa di Bandung/Jakarta boleh sahaja PM atau Whatssapp sahaja dekat
Call : +6282214441280
+6282216270779
WhatsApp : +6282214441280
+6282216270779
Email : Dhanibandung@yahoo.com
Dijamin kami bagi harga yang sangat berbaloi & service yang terbaik / layanan 5 Bintang ***** (Insya Allah).
Mohon maaf Tuan/Puan apabila ada ayat yang kurang berkenan dalam Promotion yang kami tawarkan..

Nb : Yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon ada, tapi kami jamin yang terbaek tetap Dhani Bandung (Insya Allah) jom-jom di Bandung murah jer , Terima Kasih..

Unknown said...

Salam Satu Malaysia Tuan & Puan

Kami Alifa Bandung Syariah Tour ada sedia perkhidmatan supir / fullboard pakej bercuti ke Bandung & Jakarta.

Ada Beberapa Pakej bercuti, yaitu

Pakej Gold Executive = supir,hotel,makan & tiket lawatan (per pax)

Pakej Silver Busines = supir,hotel & makan (per pax)

Pakej Bronze economic = supir & hotel (per pax)

Pakej Transport jimat = khidmat supir sahaja (per day)


Rate sewa Kereta per Day :
# Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
Rate: IDR 400.000 or RM 115


# Toyota Innova / Kia Pregio (8 seat)
Rate: IDR 550.000 or RM 160


# Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
Rate: IDR 650.000 or RM 185


# Coaster Isuzu Elf Long (17&19 seat)
Rate: IDR 850.000 or RM 245



* Include : minyak, parking fee, tol, driver, toll, driver meal and kereta

* Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta.

Sila Tuan dan Puan decide tempat lawatan boleh ikut tentatif program yg sudah di sediakan atau ikut plan sendiri. untuk layanan kami janji akan berikan layanan yg tiptop,keranah,ramah & berbudi bahasa. Our service guaranteed if service tak ok tak payah payment at last day tuh. InsyaAlloh sedikit rejeki dari tempahan anda akan disalurkan pada badan amil zakat tempahan karena company kami compang syariah.

Joom Tempah sekarang juga dan dapatkan special rate dari company kami. InsyaAlloh barokah.


Whatsapp : +62 852 9446 6131 (Ahmad Alifa)

email : ahmadalifabandungtour@gmail.com

facebook & email: ahmadalifabandungtour@gmail.com

LINE and Wechat and whatapps :

+62 852 9446 6131

Semoga inform yg saya berikan dapat
memudahkan urusan untuk bercuti ke bandung.

Terima kasih.
Wassalam.wrwb.