Kek Batik Crunchy



Aku ni bukan penggemar kek batik.. tapi lepas 2 kali makan kek batik yang opismate bawak, terus tersuka.. kek batik dia bukan jenis lembut tu, yang ni crunchy rangup² skit. aku suuuuka gilaaaaa! sedap dan manisssss. ngeeee~

so, semalam pegi beli barang then terus buat.... lagi pon mak ayah n adik² ada sini... dah 2 malam tido umah abang aku kat puchong, so semalam datang tidoq umah aku pulak.. pagi ni baru balik kampong...

ni first time tau aku buat kek batik.. huhuhu... senang je kot! 

ni hasilnya... manissss leting tapi sedap + rangup! asik nak mengunyah jerk..


RESEPI KEK BATIK CRUNCHY

biskut merrie 1 pack
susu pekat 1 tin
milo 1 pack kecil
serbuk koko 2-3 sudu
butturcup seketul


Cara²

- pecahkan biskut merrie 
- cairkan butter dalam kuali
- selepas butter cair, masukkan susu pekat, milo, koko
- kacau sebati
- tutup api dan masukkan biskut.. 
- gaul sampai sebati then letak dlm bekas
- mampatkan dalam bekas
- simpan dalam peti ais


kek batik tak berapa nak lawa lah.. sebab aku tak tekan² sangat bagi mampat... tapi ok la kot for 1st timer. ngeee.. lagi pon, apa ada pada rupa?? asal sedap dan habis seloyang sudah! ahaks



6 comments:

mama tisya said...

fav jugak..mmg mudah je kek batik ni tp lama dh tk wat

eima said...

aku penah buat tp keras gile tatau nape pastu tak buat dah hahahhaha

Chekgu Azrine said...

dulu selalu buat...tahun ni rasanya tak penah buat...hahahaha...maalas

kayyana said...

mak aihhhh apsal mencabar keimanan sgt kek batik ko ni kak.. terliur da nih... mehlah hulur sikit...

seraa rose said...

sedapnya.. terliur pulak mlm2 ni nengoknya

kayyana said...

ye ke 1st timer.. rasa mcm da byk kali akak buat... ahahahha