Kemeriahan Syawal bertambah dengan Cahaya Pelita


kami sampai kampung hari Rabu malam, 8 September. agaknya Mr. K tengok kat keliling pagar umah tak berpelita, esoknya terus dia ajak pi pekan beli... huhuhuhu... memang semangat waja betul lakiku nak beraya.. pelita yang lama ntah hilang mana. pas raya tak simpan elok-elok la tu... lampu biasa ni tak best kot bagi dia... muahahaha...
antara pelita yang dirembat
gigih masukkan sumbu dalam lubang penutup tu

pakai mop ni buat sumbu... kehkeh... tapi tak tahan lama la.. cepat terbakar..
baru la rasa cam nak raya...
syahdu jer bila tengok gamba pelita...


p/s : pelita kat umah nilai ni lama dah tak nyala.. tunggu masa nak simpan masuk stor jer... huhuhuhu...

13 comments:

eima said...

huhu jgn terbakar rumah sudah ...hehe

BIONIC WOMEN said...

kalau kat kampung suasana gini memang best kan? dulu masa arwah aki masih ad..dia siap watkan pelita dari buluh...memang terang jer umh...

ibuayu said...

tentu ada feel kan...

Ena said...

wahh.. syoknyer.. ada pelita..
ena suka la raya ada pelita.. tapi dah tak de bantai lampu kelip je.. huhu.. sadis tul.

hajarus said...

tengok pelita ni rase nak lik kg beraye lg jer...

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

kat kg memang banyak pelita...kat rumah sendiri ni malas nak beli pelita buluh tu...lagipun ader 1-2 rumah jer pasang pelita..huhu

hyazz said...

tu ler... pilu bila terkenangkan pelita tu....rasa cam nak balik kg lagi ler....huhuhu

MRS. K said...

@eima
oit.. agak-agaknya ar..

MRS. K said...

@BIONIC WOMEN
pelita buluh mana nak cari skang.. susah dah

MRS. K said...

@ibuayu
of kos

MRS. K said...

@Ena
kite takde lampu kelip-kelip tu.. hubby malas panjat gantung.. kekeke

MRS. K said...

@hajarus
kan? nak terus dok kampung je rasa

MRS. K said...

@hyazz
sian kakya.. takpe, kami memahami.. hehehe